Reduce dust in the home


 Dirty air outside and the air inside the house also dirty. Plus dust generated inside the house came from dead human skin cells, flake fur animals (pets), dried food, a grain of sand / soil (which come from outside the home), as well as pieces of fabric from the sofa upholstery, curtains , and carpet.

This dust particles when inhaled will be "captured" by the nose hairs. But some of the particles, especially the very small will wander further into the respiratory tract. When these particles contain bacterial disease, and our bodies are not strong enough to fight against it, they can make us sick. In addition, the number of particles in the air can cause recurrence of allergies, asthma, and other diseases related to the respiratory tract. There are four ways that our homes are not filled with dust, which is as follows.

Planting plants in front of the house
Plants in the front yard will serve as a filter, "capture" as the dust when it wants to break into the wind. By installing a pergola of vines, many airborne pollutants can be reduced. When going into the house, dust and particles floating in the street will be blocked green pergola. As a result, the incoming air will be cleaner.

Creating openings towards the back
Pursue opening towards the rear garden can also reduce dust entry. Leaving the bedroom at the back of the house and make a point to the rear window, for example, will reduce the dust that enters the bedroom.

Reduce dust catcher
Another way is to minimize the use of objects of potential "catch" dust, such as carpets, curtains, or upholstery fabric. You can use these objects to the records must be diligent in cleaning or washing.

Filtering the air
Meanwhile, to repel dust that is already in the room can be done using air purifier (water purifier). This tool does not dispense cold, but the air filter. The way this tool works is sucking air, then filter it through some filter (filters), and exhaled air is clean again. Not only dust expelled, this tool also can get rid of the smell.


Mengurangi debu dalam rumah.

Kotornya udara di luar membuat udara di dalam rumah juga ikut kotor. Ditambah lagi debu yang dihasilkan di dalam rumah yang berasal dari sel kulit mati manusia, serpihan bulu hewan (peliharaan), rontokan makanan, butir-butir pasir/tanah (yang datang dari luar rumah), serta serpihan kain yang berasal dari jok sofa, gorden, dan karpet.

Partikel debu ini saat terhirup akan "ditangkap" oleh bulu-bulu hidung kita. Tapi beberapa partikel, khususnya yang sangat kecil akan berkelana lebih jauh ke dalam saluran pernapasan. Bila partikel ini berisi bakteri penyakit dan tubuh kita tidak cukup kuat untuk bertarung melawannya, mereka bisa membuat kita sakit. Selain itu, banyaknya partikel di udara bisa menyebabkan kambuhnya alergi, asma, dan penyakit lain yang berhubungan dengan saluran pernapasan. Ada empat cara supaya rumah kita tidak dipenuhi debu, yakni sebagai berikut.

Menanam tanaman di depan rumah
Tanaman di halaman depan akan berfungsi sebagai filter, "menangkap" sebagai debu ketika ingin menerobos masuk bersama angin. Dengan memasang tanaman rambat sebagai pergola, berbagai polutan yang terkandung di udara dapat dikurangi. Saat akan memasuki rumah, debu dan partikel-partikel yang beterbangan di jalan akan diblokir pergola hijau ini. Akibatnya, udara yang masuk akan lebih bersih.

Membuat bukaan ke arah belakang
Mengusahakan bukaan ke arah taman belakang juga bisa mengurangi debu yang masuk. Meletakkan kamar tidur di bagian belakang rumah dan membuat jendela mengarah ke belakang, misalnya, akan mengurangi debu yang masuk ke dalam kamar tidur.

Mengurangi penampung debu
Cara lainnya adalah meminimalkan penggunaan benda-benda yang potensial "menangkap" debu, seperti karpet, gorden, atau jok kain. Anda bisa menggunakan benda-benda ini dengan catatan harus rajin membersihkan atau mencucinya.

Menyaring udara
Sedangkan untuk mengusir debu yang sudah ada di dalam ruangan bisa dilakukan dengan menggunakan alat penjernih udara(air purifier). Alat ini tidak mengeluarkan dingin, melainkan menyaring udara. Cara kerjanya alat ini yaitu menyedot udara, kemudian menyaringnya melalui beberapa saringan(filter), dan menghembuskan kembali udara yang sudah bersih. Tidak hanya debu yang diusir, alat ini juga bisa mengenyahkan bau.

Subscribe to receive free email updates:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...